I made this widget at MyFlashFetish.com.

1/26/10

Calon Mahasiswa Pendidik Tidak Berkualiti



Arahan berkempen dikeluarkan pada hari penamaan calon pada hari Jumaat 22 Januari 2010 bermula jam 6.30 petang sehingga jam 12.00 tengah malam Rabu 27 Januari 2010. Namun begitu, calon-calon mula berucap di sesi rapat umum di kolej-kolej bermula hari Isnin 26 Januari 2010.

Pada hari Isnin, calon-calon terbahagi kepada dua kumpulan yang berucap di Kolej Harun Aminurrashid dan Kolej Aminuddin Baki. Rapat umum yang bermula jam 10.00 malam di Kolej Harun Aminurrashid dimulakan oleh calon-calon daripada kumpulan Pimpinan Bitara, sementara kumpulan Mahasiswa Pendidik mengadakan rapat umum di Kolej Aminuddin Baki.

Kira-kira jam 11.00 malam, setelah selesai calon-calon menyampaikan manifesti masing-masing, mereka bergerak ke Kolej Aminuddin Baki untuk mengadakan rapat umum di sana pula. Oleh kerana kumpulan Mahasiswa Pendidik takut untuk menghadapi kumpulan Pimpinan Bitara, maka mereka pun beredar lalu menuju ke Kolej Harun Aminurrashid.

Pada sesi rapat umum yang diadakan, calon-calon Mahasiswa Pendidik kelihatan seperti tidak bersedia untuk menyampaikan manifesto pada sesi rapat umum tersebut. Mereka kelihatan gagap serta gugup sewaktu berucap, terutama Nur Faiqah Binti Mohd. Ramly (calon Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan) dan Atiqah Binti Mohd. Hasbi (calon Fakulti Bahasa).

Sungguh berbeza penyampaian pidato calon-calon Mahasiswa Pendidik dengan calon-calon Pimpinan Bitara. Calon-calon Pimpinan Bitara sangat petah dan berkeyakinan menyampaikan manifesto yang akan diperjuangkan untuk Majlis Perwakilan Pelajar sesi akan datang. Selain itu, calon-calon Pimpinan Bitara juga berani memperjuangkan manifesto yang besar dan berat seperti memperjuangkan isu posting, PTPTN dan pengiktirafan kos. Sedangkan, calon-calon Mahasiswa Pendidik hanya mampu memperjuangkan isu-isu kecilan yang bersifat stereotaip tiap-tiap kali menjelang musim Pilihan Raya Kampus.

Kepada semua pengundi, anda yang melihat dan menilai siapakah calon yang lebih layak untuk anda undi pada hari Khamis nanti. Undilah calon-calon Pimpinan Bitara!! Kami mampu untuk memperjuangkan hak mahasiswa. Kami bukan seperti kumpulan Mahasiswa Pendidik (Pro-kebajikan) yang hanya tahu menabur janji-janji manis tapi langsung tidak boleh buat kerja.


2 comments:

  1. pandai berucap x semestinya berkualiti kerana yang pandai berucap inilah yang sering menipu.hanya pandai cakap je.hampas pun takda

    ReplyDelete
  2. jgan terlalu melihat seseorang daripada luaran...
    anda terlalu mgkritik.. ini tak menunjukkan semngat kekitaan...
    anda perlu muhasabah diri anda~

    ReplyDelete